Kundesenter


Varen er på lager.
Varen er bestilt fra leverandør og leveringsdato er bekreftet.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varen må bestilles fra leverandør.
Varen befinner seg på fjernlager.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varene bestilles fra vår leverandørs lager.
Ubekreftet - Ta kontakt med kundesenter for nærmere informasjon.

DNTbutikken


Org nr: 998 530 962 MVA

 

Adresse:
DNTbutikken
Rosenborgveien 15
1630 Gamle Fredrikstad

 

E-post: info@dntbutikken.no
Telefon: (+47) 67 22 33 33

 

Åpningstider for kundeservice: 09-15 mandag til fredag.

 

Merk at DNTbutikken.no driftes av Speider-Sport AS på vegne av Den Norske Turistforeningen. 

Hvordan handle på www.dntbutikken.no?

Som medlem av DNT får du 15 % på nesten alle varer i www.dntbutikken.no. I oktober 2023 ble det innført en ny teknisk løsning for å få medlemsfordelen. Alle som er medlem må nå aktivere en rabattkode. Uten kode vil du bli belastet for den til en hver tid gjeldene veil.pris. Les mer

 

Vi ønsker at det skal være så enkelt som mulig for deg som kunde å finne de produktene du er ute etter. For å finne riktig produkt er det i hovedsak to måter.
1. Benytte søkefeltet øverst på siden.
2. Navigere deg til riktig produkt via menyen.

 

På toppen av siden finner du vår hovedmeny. Ved å holde musepekeren over denne vil du se underkategoriene innenfor hvert hovedpunkt. Du kan dermed navigere deg direkte til en underkategori dersom du ønsker det. Når man er inne på en av kategoriene vil man på venstre side se en undermeny. Her kan du se alle underkategoriene. Vær obs på at det kan være kategorier som har flere nivåer av underkategorier.

 

Ved å trykke på et spesifikt produkt vil de se detaljert informasjon om produktet, samt priser (alle priser er inkl. MVA og er i NOK.) Ved å trykke på «Legg i handelkurven», legges den valgte varen i handlekurven som er tilgjengelig oppe i høyre hjørne til enhver tid. Når du har lagt alle produktene du ønsker i kurven kan du gjennomføre bestillingen ved å trykke på «Til Kassen». Her kan du også redigerer din ordre, samt gjennomføre selve bestillingen.

 

Betaling skjer enten via kort, VIPPS eller via Klarna Faktura/Klarna Delbetaling.

 

Generelt

Kjøpsvilkårene gjelder for alle salg av produkter og tjenester fra DNTbutikken og vil være grunnlaget, sammen med din bestilling (ordrebekreftelse), for kjøpet. Bestillingen er bindenende når den er registrert i vårt system/server. Når bestillingen er mottatt vil du umiddelbart motta en ordrebekreftelse til e-postadressen du oppga ved bestilling. Sjekk at denne er i orden og ta kontakt med oss dersom den avviker fra hva du har bestilt eller dersom du ikke mottar bekreftelsen.

 

Personer må være fylt 18 år for å handle hos oss.

 

Alle produkter vi selger kan brukes i Norge. Norske bruksanvisninger på produkter som krever dette vil enten følge med produktet eller finnes elektronisk inne på produktsiden her i vår nettbutikk.

 

Tilbud gjelder så lenge lageret rekker når inget annet er spesifisert.

 

Betalingsmuligheter

For privatpersoner benytter vi nå NETS kortbetaling, VIPPS eller Klarna Checkout. Med denne løsningen vil du kunne betale ved hjelp av faktura, kort og delbetaling.

 

For bedrifter og organisasjoner vil man kunne benytte kort, samt avtale faktura.

 

Dersom du betaler med kort som betalingsmåte så trekker Nets/Klarna beløpet når ordren er registrert ferdig behandlet av oss. Inntil da, er ligger det kun en reservasjon inne.

 

Hvor leverer vi?

DNTbutikken leverer til fastlands Norge og Svalbard, samt utvalgte land i Europa.

 

Leveringstid/ frakt

Bestiller du innen kl. 14.00 (virkedag) vil vi pakke og sende varen innen neste dag. Sjekk også ordrebekreftelse for nøyaktig sendingstidspunkt.

 

Alle våre forsendelser blir primært sendt med Posten/Bring, Klimanøytral servicepakke. Pakken kan hentes på nærmeste postkontor eller post i butikk. Ved levering til Svalbard tilkommer et frakttilegg på kr 300,-. Dette skjer automatisk når man velger Svalbard som land/destinasjon i kassen.

 

Så fort din pakke er plukket opp av Posten/Bring vil vi sende deg en leveringsbekreftelse til e-postadressen du oppga ved bestilling. Det kan allikevel ta noen timer før pakken kan spores via Bring sine systemer.

 

Dersom din levering blir forsinket vil vi opplyse deg om dette så fort vi har kunnskap om det.

 

Dersom vi ikke klarer å levere varen innen rimelig tid kan du heve kjøpet. Dersom du har forskuddsbetalt og vil heve kjøpet grunnet forsinket levering vil vi tilbakebetale beløpet snarest og senest innen 14 dager.

 

Please note regarding abroad shipping
If you fail to choose "Shipping abroad" as you shipping method, we will cancel the order and notify you that the order has to be placed correctly. 
"Pakke i Postkasse" and "Pakke til Post i butikk" are only for domestic deliveries.

Due to stricter custom procedures, we will only ship abroad once per week. Please calculate around 14 days for the parcel to be delivered. 

Local VAT and custom duties to be paid by customer as we are not IOSS registered.

 

Pakkesporing

Sporing av pakken kan gjøres ved å gå inn på www.bring.no og taste inn mobilnummeret ditt i sporingsfeltet.

 

Ved mottakelse av varene

Vi tilstreber selvsagt å alltid plukke riktig vare, men det hender dessverre at vi gjør feil.

Når du har mottatt produktene bør du umiddelbart undersøke om du har mottatt det du bestilte, samt om varene har blitt skadet under transport. Dersom det er noe som er feil, skadet eller mangler ønsker vi at du skal gi oss beskjed om dette på info@dntbutikken.no .

Vi betaler og sender alltid returlapp pr e-post dersom vi har sendt deg feil vare.

 

Angrerett

Du som kunde kan angre ditt kjøp i 14 dager i henhold til angrerettsloven. Benytt deg av angrerett/bytte- og returskjema som er vedlagt sammen med ordrebekreftelsen du mottar på mail fra oss. Du må gi oss beskjed om at du ønsker å benytte angreretten innen 14 dager fra fristen begynner å løpe. I fristen inkluderes alle kalenderdager. Dersom fristen ender på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges fristen til nærmeste virkedag. Kontakt oss og gi beskjed om at du ønsker å benytte deg av angreretten enten via mail eller telefon.

 

Angrefristen begynner å løpe fra dagen etter at varen(e) er mottatt.

 

Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til oss uten unødig opphold og senest 14 dager fra melding om bruk av angreretten er gitt og returgodkjenning er mottatt. I henhold til angrerettsloven er det du som kunde som skal dekke utgiftene ved retur av varen. 

 

Du som kjøper kan prøve eller teste varen på en forsvarlig måte, slik man kunne gjort i en fysisk butikk, for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon, uten at angreretten faller bort. Dersom prøving eller test går utover hva som er forsvarlig og nødvendig, kan du som kjøper bli ansvarlig for eventuell redusert verdi av varen. Du kan altså prøve varen, men ikke bruke varen uten å måtte betale for verdireduksjonen.

 

Dersom brukte varer returneres vil vi kunne kreve dekning av verdireduksjonen, dersom du som kunde har gjort mer med varen enn det man kan gjøre en i vanlig fysisk butikk.

 

Angreretten gjelder ikke for varer som ikke er egnet for retur av helsevernmessige og hygieniske årsaker, slik som f.eks undertøy o.l. 

Angreretten gjelder heller ikke for varer som går ut på dato, slik som f.eks turmat. Varer som er trykket på etter kundens ønske kan ikke byttes eller returneres, da de ikke lenger ansees for å være i original stand.

 

Vi streber etter å tilbakebetale kjøpesummen til deg uten unødig opphold og returer som er er sendt til oss. NETS/Klarna bruker 1-5 virkedager på å utbetale pengene til deg.

 

Ta kontakt med oss på info@dntbutikken.no dersom du ønsker å benytte angreretten.

 

Reklamasjon

Ved reklamasjon må varen(e) sendes i retur til oss og vi vil behandle dette i henhold til vanlige rutiner. Noen ganger er vi nødt til å sende varen(e) videre til våre leverandører for nærmere undersøkelse. Dersom produktet kan repareres vil dette bli gjort. Reklamasjonsfristen er 2-5 år og du må reklamere til oss innen 2 måneder etter at skaden eller feilen er oppdaget.

 

Produkter som sendes inn skal være rene/nyvasket og vi forbeholder oss retten til å returnere produkter som ikke er rene/nyvasket.

 

Vi dekker fraktkostnader i forbindelse med reklamasjoner. Kontakt oss på info@dntbutikken.no for ferdig betalt returseddel.

 

Vi følger forbrukertvisutvalgets avgjørelser. 

 

Garanti

Garanti gis av produsent, distributør eller forhandler og gjelder alle feil på produktet som ikke er utøvet av bruker med vilje, feil bruk, feil behandling eller uaktsomhet. Garantiene gjelder i Norge.

 

Retur

Du kan selvsagt returnere varer til oss og sørge for frakt av disse selv. Husk å legge ved en lapp med navn på bestiller og hva du ønsker skal skje med varen (krediteres/ bytte størrelse etc)

 

Returer skal sendes til:

DNTbutikken.no
Rosenborgveien 15
1630 Gamle Fredrikstad

Ved behov for et mobilnummer til bestillingen av retur, kan 41 26 68 83, brukes.

 

Bruk gjerne vårt elektroniske retursystem.

 

Tilbakebetaling

Dersom du har returnert en vare til oss vil vi gjøre det vi kan for å tilbakebetale det du har betalt samme dag som vi mottar varen(e).

Dersom du har betalt via kredittkort vil vi tilbakeføre beløpet til ditt kort.

 

Dersom du har benyttet Faktura eller delbetaling vil vi kreditere beløpet for varen(e). Ved retur i sin helhet vil hele fakturaen annulleres (Andre gebyrer, slik som purregebyr osv. annulleres ikke). Dersom du allerede har betalt til Klarna vil Klarna ta kontakt med deg angående ønsket oppgjør altn vil vi tilbakebetale deg til din konto.

 

Forbehold

DNTbutikken tar forbehold om trykk- og spesifikasjonsfeil på produktene.

Vi forbeholder oss også retten til å kansellere din bestilling eller deler av denne dersom produktet er utsolgt, feilpriset eller koster uforholdsmessig mye å supplerer.  Dersom vi er utsolgt for en vare vil vi ta kontakt med deg og gi deg beskjed om situasjonen, samt forsøke å finne et alternativt produkt. Du kan da bestemme deg for om du ønsker det alternative produktet eller kansellere bestillingen.